Shop til' you drop

2011-09-23 kl 14:55:08
Good Morning!
Hos er är väl klockan lite drygt 3 på eftermiddagen, här är hon ungefär 9 på morgonen!
Sitter i sängen i min nya IloveNY T-shirt, och tänker blogga lite innan vi far vidare ut på stan.
Gårdagen var jättebra, massa shopping och sightseeing. Vi var vid central park, några museum, såg det berömda PLAZA som varit i hur många filmer som helst och vi var på Bloomingdales!

På bloomingdales blev jag superlycklig! Har länge letat efter en foundation som inte täpper till så jag får en massa finnar, så jag gick fram till en Make Up artist på M.A.C och frågade vad hon tyckte jag skulle ha. Hon sminkade mig med en jättebra foundation som täckte mina finnar jättebra, och igår kväll såg jag att mina finnar inte hade blivit värre, utan nästan blivit bättre! Eller ja, bättre och bättre, men de var definitivt inte värre.
Köpte den, hehe. Men dyr var den inte! Hemma i Sverige hade den kanske kostat en.... 4-500 kronor? Men här kostade den 36 dollar, ungefär 250 kronor. Det var den definitivt värd.
Det var lite spännande att bli sminkad av en riktig make up artist också.....!

Köpte ett par Levi's jeans! 300 kronor, det är väl ganska lagom? (Hehe)
Sen shoppade jag loss inne på Forever 21, så det blev en hel del nya kläder!
Kavaj, typ kostymbyxor, 2 skjortor, 1 par strumpor (95 cent?!), lite hårklämmor och sånt.

Idag ska vi till Downtown Manhattan, och se Chinatown, Little Italy och så ska vi gå på en massa outlets! Idag blir den sista heldagen i New York, för imorgon åker vi vidare! (Vi har nästan en hel dag nästa torsdag också, men det blir ju inte riktigt samma sak :)

Men ja, jag får väl göra mig i ordning så vi kan ut och äta frukost någonstans!
Ha en bra dag!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0