Livet är underbart

2011-09-22 kl 05:48:46
Hello guys!
Sitter nu på hotellet på Manhattan, New York City och ska snart iväg till BRODWAY! Vi ska se "The Lion King"-musikalen och hur pampigt kommer inte det att vara?!
Har mina heels på, och den "lilla svarta", som en äkta New Yorker. Tänk att få bo här, jösses.
Haha känner att mina tankar skenar iväg nu.

Vi kom ju hit igår förmiddag - lokal tid. Klockan är ju bara ungefär 6 här just nu, så det är 6 timmars tidsskillnad.
Dagen har lagts på sightseeing, så vi har sett en hel del idag. Började med en runda på Times Square - som jag faktiskt kan se en skymt av från hotellrummet! - och tog sen en "Hop on - hop off" busstur som gick längre ner på Manhattan. Så vi åkte genom SoHo, Greenwich Village och allt sånt. Central Park har vi dock inte sett än. Vill gärna se Little Italy och China Town också. Ett stopp som vi hann med också var Frihetsgudinnan ute på Liberty Island. Jag kan säga att hon såg mycket mindre ut i verkligheten än vad hon gör på film! Men ändå ganska roligt att få se henne på riktigt.
Ground Zero - där World Trade Center stod innan - kunde vi inte direkt se, för man var tvungen att boka inträde på nätet ett tag innan. Det hade vi inte gjort, så vi fick begrunda det från ett långt avstånd inuti en annan byggnad.

Imorgon ska vi se Central Park vad jag vet, och på eftermiddagen blir det nog lite shopping! Ska bli spännande :)

Hoppas att ni har det bra hemma i Sverige!!




UPDATE: Klockan är nu 20 i 12 här i NYC, vi var precis på Brodway, "The lion king". Grrrymt bra! Den absolut bästa musikal jag sett. Men är ganska trött i fötterna just nu, haha.
Vi käkade på Planet Hollywood efteråt, och nu sitter jag här framför datorn. Imorgon blire nog shopping!
Sleep Tight :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0