11 September

2011-09-11 kl 21:59:54

Varför är världen så grym idag?
Moder jord har börjat ge tillbaka all skit vi har givit henne - genom orkaner, tsunamis, jordbävningar...
Människor kan inte vara sams, utan krigar för att visa makt och illvilja. När tar allt detta ett slut?
Idag är det alltså 10 år sedan terrordåden i USA utfördes. Ett helt decennium. Det känns inte som om det var så längesen, eller?
Det året skulle vi åkt till USA faktiskt. Över julen skulle vi ha åkt till Florida och till Disney World, men det blev ju inte så. Det fanns nästan ingen möjlighet att komma in i landet utan att bli visiterad in på bara kroppen. 
Vi åkte året efter istället. 

Iår hålls det stora minnesceremonier i New York, vid Ground Zero. Hur mycket människor som helt har varit där och tänkt på alla de som omkom i katastrofen. 
Ärligt talat, så tänker jag mer på Stefan Liv. Visst, jag tänker på "9/11" också, men kan inte sluta tänka på den ceremonin de visade på tv:n, där Stefans söner, familj och hockeylagskamrater sörjde sin vän.
Kan heller inte sluta fundera på hur det kommer gå när vi ska flyga nu. Mamma är så flygrädd, att hon funderat att hon inte ska följa med över huvud taget. "Finns det en båt, så tar jag den!".
Men jag hoppas att det går bra iallafall.

Kommer kanske inte att uppdatera på ett par dagar nu, imorgon åker jag på lägerskola med klassen. Är hemma på onsdag igen, så kommer nog att uppdatera med lite roliga bilder från lägret!
Nu ikväll bakade jag Chocolate Chip Cookies att ha med på bussen imorgon, hoppas att de som smakar tycker om dem. Blev inte 100% nöjd denna gång, eftersom vi inte hade något farin hemma, så det fick bli vanligt strösocker och lite sirap. (Det blev mycket sötare än vanligt, och inte den lite halvbrända smaken som farin kan ge.) Men de blev inte dåliga!

Som sagt. Sticker på läger nu, kram på de i New York och vid Pentagon och kram på Stefan Liv's nära och kära.

Godnatt, vi hörs på onsdag!
Ciao


Det fick bli denna bilden igen. Inga andra på lager!
Foto, modell, redigering: Jag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0