Goda tider, Goda tider.

2011-10-05 kl 13:41:28

Goddag alla glada (och sura).
Sitter nu i skolan. Ingen lektion, och absolut inget annat att göra så jag tog tillfället i akt att ge er ett litet inlägg.
Har ganska jobbigt med skolan just nu, med läxor sedan resan, ytterligare prov, böcker som ska läsas ut mm. mm. Har fyra eller fem prov innan lovet, och det är 4 eller 5 veckor dit! Så det blir plugg plugg plugg.

Men samtidigt får jag se det från den ljusa sidan. Jag fyller ju faktiskt ÅR om 2 veckor! Den 18 oktober.
Lilla Jenny blir 17 år!
Jag känner mig inte som 17... Inte direkt.
Man ser på andra som är 17 och tänker liksom.... Jag är inte lika gammal som dem?!
Jag vet inte. Det känns så konstigt att snart vara myndig. För nästa år blir jag ju det. Men i och för sig, man kan förändras ganska så mycket på ett år. DET har jag erfarenhet av. Men så är det med allt. Man förändras - både på grund av händelser och exempelvis resor (både emotionella och fysiska). Ibland accepteras inte detta av folk i din närhet. Trus me, I know. Men det gäller bara att tro på dig själv, stå på dig och fortsätta på vägen som känns bäst för dig. (Förresten så hälsar Christina som sitter här bredvid till alla er (kanske få) läsare!)

Men jag har det himla bra kan jag tycka. Jag får komma ut i världen, jag får gå i skolan och träffa vänner. Ja... Det kan man väl tycka är bra?
Visst, jag har inte allt. Men vem har det?

Nu saknar jag mina vänner utanför skolan! jag kan ju inte träffa dem nu när vi inte bor hemma. (pga. megavattenläckan hemma, så det är en byggarbetsplats just nu!). Men snart är det höstlov, och då ska jag faktiskt bo hemma har jag bestämt. Byggarbetsplats eller inte!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0