Filosofi

2011-10-25 kl 22:08:27

Sitter här och funderar lite.
Vad ska man egentligen göra av sitt liv? Vad finns det som passar just mig?
Det finns så mycket jag vill prova på att jobba med, men tyvärr så är inte detta som t.ex. att stå och vika T-shirtar på Gina Tricot. Då hade det inte varit svårt att uppfylla sina drömmar.
Men, som jag tänker, ska man sikta högt och kämpa för sina mål.

Men vad passar egentligen mig? Det blir ingen småstad för mig inte, nädå! New York helst. Saknar det hur mycket som helst, och tror inte det kommer dröja många år innan jag är där igen.
Tänk om man skulle plugga Fashion Design på Parsons? Fast... Då måste jag plugga sömnad först. Visst, jag kan sy något så när, men inte bra!
Hade velat prova att vara musiker, stor modedesigner...
Varför väljer jag så svåra yrken? Hur når man dit?
Det känns inte som om det går att nå, men vad ska jag göra egentligen för att jag inte ska hamna på ett tråkigt kontor i.... Borås eller nåt? Varför kan inte JAG vara chefsdesigner på Rodebjer, Lanvin, Chloé, Alexander McQueen eller Dior? Ja, varför inte?
Nån dag, nån dag.

Jag ska resa i hela världen, göra precis det jag tycker om, träffa spännande människor, vara kreativ och leva livet.

Varför ska inte jag få göra det?
Det är en fråga värd att fundera på!


Fortune-cookies never lie, do they?


Kommentarer
Postat av: Josefi

Det du vill göra resten utav ditt liv är att stå och steka hamburgare på McDonalds. Så enkelt var det!

2011-10-25 @ 22:33:34
URL: http://brickroad.blogg.se/
Postat av: Jenny

Du känner mig för väl Josefi

2011-10-25 @ 22:51:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0