Turn a little faster

2011-11-22 kl 23:27:59

Ciao denna långa tisdag!
Skolan idag var grymt dryg och jag fattar inte att jag faktiskt lyckades hålla mig vaken hela dagen.
Gick från 8:40 till 17.00, inte OK! Speciellt inte när man vaknar på morgonen och är helt täppt i hela näsan/svalget/halsen.
Jag blir nästan aldrig förkyld annars....

Sitter och drömmer mig bort bort från allt plugg - bort till ett varmt ställe. Att bara ligga och steka för en gångs skull. Kommer inte ihåg senaste gången jag var på en riktig solsemester. Hur många år sen som helst!
Att bara vakna tidigt - utvilad och pigg mest för att solen lyser lite halvt in på en genom gardinerna. Sätta sig och äta en supergod frukost med frukt och annat gott på balkongen. Sen bara komma ut i solen, slippa frysa, få bada, läsa bra böcker och lyssna på bra musik.
Skulle dessutom behöva lite bränna och lite sol för huden i ansiktet.

Var brukar ni åka nånstans om ni åker på semester? :)

Musiken idag:
- Ett par låtar av Goliath and the Giants. Vi ska spela "Jaywalking" av dem på ensemblen. Man måste ju ha lyssnat lite innan! "Islands in the sun" är min favorit av dem hittills. Dessutom lite roligt att jag bor i samma lilla håla som bandet!
- "Accidentally in Love" och "Big yellow taxi" av Counting Crows.
- "Luby Lou" en live-version av The Kooks, självklart "Naive" också.

Det var lite det jag ville säga idag, lyssna på musiken. Fintfint.
Godnatt!



Kommentarer
Postat av: Josefi

Väckte du mig för detta? Måsjäkel. Kom ihåg att jag måste slå dig riktigt hårt när vi ses nästa gång. Godnatt! :c

2011-11-22 @ 23:34:04
URL: http://brickroad.blogg.se/
Postat av: Jenny

Josefi, inte visste jag att du sov din tönt?

2011-11-23 @ 12:27:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0